עיצוב מחדש של שרשרת האספקה
עסקים במגזר הקמעונאי צריכים להתמודד ולהגיב מהר למערך מתמשך של אתגרים כדי להישאר רווחיים.
בעוד שדרישת הלקוחות למוצרים מגוונים וזמינים הולכת וגדלה, שרשראות האספקה הופכות מורכבות יותר ויותר.
אתגרים עיקריים
המגזר הקמעונאי מתמודד עם צמיחה מעריכית (אקספוננציאלית) של האונליין ונאלץ להתמודד בו זמנית עם הפרעות קשות באספקה, מתחרים חדשים בעלי מבנה רזה של הוצאות וכניסה של רשתות בינלאומיות לשוק המקומי עם כח רכישה ושרשראות אספקה גלובליות, כל זאת כאשר הצרכנים מצפים לרמות שירות גבוהות יותר ומהירות יותר.
תכנון קמעונאות רווחית
ב-C&G אנו מעצבים מחדש את אסטרטגיית שרשרת האספקה, מספקים תמונת מבט של ˚360 תפעולי וכלכלי, מגבשים, מאפיינים ומטמיעים ביחד עם הלקוח תהליכי עבודה יעילים, כלים מתקדמים ומדיניות תפעולית אדפטיביית אשר מתאימה את עצמה לצרכי הארגון. C&G מלווה את הלקוח משלב גיבוש האסטרטגיה ועד מימושה בשטח משלב תכנון המלאי ועד ניהול המלאי על המדף בחנות ו/או במרלוג.
והתוצאה:
- תחזית ביקושים מדויקת יותר
- שיפור בזמינות המלאי המוביל לצמצום אירועי החוסר לצד צמצום רמות המלאי שמשפרים את המכירות ואת רמת השירות, מצמצמים את הפחת. כל זאת לצד צמצום רמות המלאי המביאים לשיפור בהון החוזר של הקמעונאי.
- הפחתה בסך עלויות שרשרת האספקה – כ-% מהמחזור
תעשיית האופנה מאופיינת בתחרות אינטנסיבית. לקוחות דורשים מוצרים טובים יותר, מגוון גדול יותר ורמות שירות גבוהות יותר. שרשרת האספקה בתעשיית האופנה היא מהמורכבות בעולם.
רכש בזמן הוא המפתח להצלחה, כולל שמירה על רמת מלאי סבירה בסוף העונה, התמודדות עם השקת דגמים בקצב הנכון ותחלופה עצומה של מק"טים לאורך העונה.
אתגרים עיקריים
חברות אופנה צריכות לנהל יתרות עודפים ומלאי (Fast Movers, SM – Slow Movers), לתכנן ולבצע חלוקות רב-ממדיות מדויקות לחנויות (דגם/ מידה/ צבע), לנהל את חידוש המלאי במדף, לשמור על זמינות מדף גבוהה, להתמודד עם תנאי שוק משתנים, לרבות תהליכי ייצור מהירים, ניהול תחזיות וניהול תקציב לאורך כל העונה, זמינות / כמות / רווחיות מתוכננת המשלבת הנחות ומבצעים.
השיטות של C&G לחברות בתעשיית האופנה הנותנות מענה תכנוני ותפעולי כולל מקצה לקצה לכל שרשרת האספקה של הקמעונאי, מובילות ל:
- שיפור ביעילות תפעולית הבאה לידי ביטוי בצמצום כ"א וקיצור זמני אספקה כתוצאה מהטמעת טכנולוגיות ושיטות ליקוט ומיון
- שיפור זמינות המלאי והגעה אופטימלית למלאי סוף עונה
- שיפור רמות שירות באונליין ולחנויות (הוזמן/סופק)
- שליטה טובה יותר בתקציב וברמות המלאי
מגזר מוצרי צריכה שוטפים (FMCG) מתמודד עם אתגרים תפעוליים הולכים וגדלים. בעוד השוק המקוון שינה את חוקי המשחק מגפת הקורונה לימדה את כולנו את התלות הגדולה בספקים ובחומרי גלם מכל העולם. הפרעות באספקה נהפכו חלק משגרת היום של חברות מוצרי הצריכה.
חברות מוצרי הצריכה מתמודדות עם תחרות גוברת, ביקוש תנודתי, רמת שרות נמוכה של ספקים גלובליים, קושי בתמחור דינמי שנותן מענה לרגישות הביקוש לעומת ההיצע, רשתות אספקה גלובליות מורכבות, חיי מדף מוגבלים של חומרי גלם ותוצרת גמורה – כל זאת תוך ציפייה של בעלי המניות לשיפור מתמיד וצפייה מאתגרת של הלקוחות הדורשים רמת שירות טובה יותר ובמחירים זולים יותר.
אתגרים עיקריים
דילמות ומורכבות שעימם חברות מוצרי הצריכה מתמודדות, לדוגמה; כיצד להפיץ ולאחסן מוצרים בצורה יעילה יותר? אילו פעילויות יש לבצע על ידי צד שלישי? באילו מערכות מידע להשתמש? כיצד לספק סחורה בזמן? כיצד לבנות נכון את צינור ההפצה המקוון? כיצד להגביר את הניצולת על מנת לשפר את רמת השירות? כיצד לתכנן את הייצור בצורה יעילה ואפקטיבית?
השגת יתרון תחרותי
C&G עוזרת לחברות מוצרי הצריכה לנהל כל היבט של הייצור, ההפצה והמלאי שלהן תוך היענות מדויקת לשינויים בזמן אמת אשר מייצרת ערך רב:
- שיפור רמת השירות והזמינות (הוזמן/סופק) בעד כ-10%
- צמצום רמות המלאי
- קיצור זמני אספקה ע"י תכנון מיטבי של הייצור
חברות טכנולוגיה מתמודדות עם אתגרים סותרים. מצד אחד, שווקים ומתחרים חדשים צצים ללא הרף עם מודלים עסקיים חדשים, חדשנות טכנולוגית ופלטפורמות תקשורת חדשות, ומצד שני, חברות היי-טק "ותיקות" רבות מתבגרות ונזקקות לזריזות וגמישות רבה יותר כדי לספק את הסחורה בזמן.
אתגרים עיקריים
צצים אתגרים רבים ודילמות רבות עימם חברות הטכנולוגיה מתמודדות, כגון כיצד לנהל באופן יעיל אחריות על מוצרים טכנולוגיים יקרים? כיצד למנוע שימוש לא ראוי שפוגע במודל העסקי של החברה? מתי וכיצד לצאת למיקור חוץ (בייצור ובלוגיסטיקה)? כיצד לנהל באופן יעיל ספקים? מהו התהליך הנכון לביצוע החזרה לספק ? או מאידך לקבל ולנהל החזרה של מוצר מלקוח או ממפיץ? איך לנהל בצורה נכונה את הנכסים (ASSETS) ואת השירות? כיצד לשלב בין ייצור של מוצרים חדשים (NPI) לייצור של מוצרים פעילים?
הדרך החדשה לנהל את שרשרת האספקה שלך
C&G עוזרת לחברות הטכנולוגיה לנהל כל היבט של הייצור, המלאי והשירות שלהן אשר מייצרים ערך רב בכל ההיבטים של שרשרת האספקה:
- שיפור רמת השירות והזמינות (הוזמן/סופק) בעד כ-10%
- צמצום רמות המלאי
- קיצור זמני אספקה ע"י תכנון מיטבי של הייצור
- הקטנת סך עלויות שרשרת האספקה
- שיפור איכות השירות ע"י ניהול נכון של הנכסים (ASSETS) והטמעה של תהליכי שירות מתקדמים
תעשיית התעופה חווה שינויים חסרי תקדים, מה שהופך את שרשראות האספקה לחשופות לשיבושים.
עסקי התיקון והשיפוץ (MRO) צפויים לחזות בצמיחה מדהימה במהלך השנים הקרובות. עם זאת, עתידן של חברות בתעשיית התעופה המספקות שירותים אלו אינו ברור כלל.
מכיוון ששיבושים בשרשרת האספקה של חברות בתעשיית התעופה עלולים להוביל להפסדים של מיליוני דולרים, ההימור גבוה.
אתגרים עיקריים
נדרש לתכנן ולנהל מגוון של מאות אלפים של חלקי חילוף. חברות התעופה צריכות להחליט מה להחזיק במלאי, כמה ואיפה. הן נדרשות לדעת כיצד לנהל את המלאי בצורה יעילה, כיצד להתכונן למופעי אחזקה מתוכננים (A-Check, C-Check) תוך עמידה ברגולציה התעופתית השונה וכיצד לצמצם למינימום את מספר אירועי AOG (Aircraft On Ground) ו-Caried Over. מערך טכנולוגי מורכב ודינמי דורש לנהל מחזור חיים שלם של קליטת טכנולוגיה חדשה וגם פליטה של הטכנולוגיה בצורה כלכלית ואחראית.
כיצד לתכנן ביעילות מחסן תעופה וחלל אפקטיבי שעומד בדרישות ובסטנדרטים תעופתיים? כיצד לתכנון ולנהל ביעילות את מלאי הפריטים השפיצים מפוקחי שעות טיסה (Rotables) והשפיצים שאינם מפוקחי שעות טיסה (Repairable) ואת החומרים המתכלים? כיצד לאכוף אחריות יצרן או אחריות לתיקון על-ידי ספק MRO חיצוני?
תכנון שרשרת האספקה בהישג יד
C&G מאפשרת לחברות התעופה נראות ושליטה מלאה על כל שרשרת האספקה ומאפשרת להתייעל בכל מדדי הביצוע העיקריים בתחום:
- צמצום אירועי AOG
- שיפור רמת הזמינות של חלקי החילוף
- שיפור זמן סבב לתיקון
- הפחתת העלויות הכוללות של שרשרת האספקה
תעשיית התקשורת מתפתחת בקצב מהיר. מהירות שינוי זו מציבה אתגר רציני לחברות התקשורת בכל העולם.
טכנולוגיות וציוד צריכים להתעדכן ללא הרף, תחרות הולכת וגוברת, תפיסות שירות חייבות להשתנות ולהתאים לשינויים הטכנולוגיים ולטעם המשתנה של הצרכנים.
שרשרת אספקה יעילה רזה ואדפטיבית הופכת למרכיב קריטי להבטחת הצלחתן של חברות התקשרות.
אתגרים עיקריים
שרשראות האספקה בתחום התקשורת רוויות אתגרים ודילמות עימם מתמודדות החברות, לדוגמא; כיצד לחזות את רמת הביקוש למוצרים ולתכנן השקות מוצרים חדשים? כמה חלקי חילוף לרכוש בעת ההשקה ולקראת כניסה של טכנולוגיות חדשות שיחליפו את הדור הישן? כיצד לנהל ולבקר את ציוד התשתית של הרשת? כיצד לנהל ביעילות את מלאי המספרים הסידוריים? כיצד לאכוף אחריות יצרן ולקוח? ועוד.
החלטה שגויה אחת תפגע משמעותית ביעילות של הרשת הלוגיסטית אשר תבוא לידי ביטוי בדוחות הכספיים של החברה.
תכנון שרשרת אספקה לתעשיית התקשורת
C&G משרתת חברות תקשורת ברחבי העולם, עוזרת להן להפחית את עלויות שרשרת האספקה (% מהמחזור), להגדיל את זמינות המוצרים, להפחית את רמות המלאי ולשפר את שיעורי התיקון בפעם הראשונה (First Time Fix).
תחרות גלובלית עזה, תהליכי ייצור מורכבים והפרעות באספקת חומרי גלם דורשים שרשרת אספקה איתנה. שרשראות אספקה גלובליות מורכבות דורשות שיתוף פעולה יעיל בין ספקים ושותפים שונים.
חברות תעשייתיות מתמודדות עם בעיות כמו פרודוקטיביות נמוכה לצד עלויות ייצור (אנרגיה, כח אדם מקצועי והשקעות) ותחזוקה שהולכות ומתייקרות. אוטומציה, דיגיטציה ושיטות ייצור מתקדמות משפרות את היעילות אך מוסיפות מורכבויות נוספות לכל שרשרת אספקה המורכבת ממילא. מכאן החשיבות הרבה לתכנון שרשרת אספקה יעילה, זריזה וגמישה יותר.
אתגרים עיקריים
תעשיה 4.0 היא קריאת השכמה לכל היצרנים. הכנסת טכנולוגיות ייצור וניהול חדשות דורשות אינטגרציה רציפה בכל היבטי התכנון והייצור על מנת לנצח את המתחרים.
היצרנים נדרשים לדעת כיצד לתכנן ייצור בקיבולת סופית באופן יעיל ומהיר אשר יגיב לשינויים יומיומיים, לתכנן ביקושים ולנהל מערך תחזוקה כלכלי ואפקטיבי.
עם טכנולוגיות האופטימיזציה והתזמון המעולות והייעודיות שלנו והניסיון הרב בשיטות עבודה מומלצות לייצור ברחבי העולם.
C&G מתמקדת בסיוע ללקוחות התעשייתיים שלנו, בכל הענפים, לייצר באופן יעיל ואיכותי ולהגיב מהר לשינויים בשוק.
עם C&G תוכל לצמצם פחת, לייצר תחזיות ביקוש מדויקות, להגיב מיד להפרעות באספקה ולהתאים בלחיצת כפתור את תוכנית הייצור שלך לצרכי השוק למול מצבת כוח העבודה, משאבי הייצור והמלאי הזמינים בכל נקודת זמן.
אנו מספקים פתרונות ממוקדי תעשייה שעוזרים להגדיל את רמת השירות בטווח הקצר, אך גם ליצור אסטרטגיה שתחזיק מעמד גם בעתיד.
תעשיית הנפט והגז מוגבלת ביכולתה להגדיל את נתח השוק וההכנסות ולהבטיח רווחיות. נפח מוצר משתנה עקב שינויי טמפרטורה וסטיות במדידת נפח המוצרים בשלבים שונים של שרשרת האספקה גורמים להפסדים בשרשרת.
הרווחיות הנמוכה בענף מחייבת את החברות לדייק מאוד בניהול השוטף של החברה, למצוא מקורות הכנסה חדשים ולהטמיע שיטות עבודה מומלצות וטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך המשפרות את יעילותן.
אתגרים עיקריים
מנקודת מבט של אופטימיזציה כוללת עולות דילמות שונות: מהם הסכמי ההפצה האופטימליים למול צדדים שלישיים? האם מתי וכיצד נכון לעבור לתכנון בתכנון מרוכז (PUSH) או לפי הזמנה (PULL)?. כיצד לקבל שליטה מלאה על המלאי לאורך כל השרשרת? מהם המדדים המקובלים בתחום שאותם עליהם לנהל כדי לאפשר שיפור מתמיד?
החלטות לגבי הסכמי מלאי ואספקה הינן מורכבות ויש להן השפעה מהותית על ההון החוזר והרווחיות של החברה.
חברות הנפט והגז צריכות לקבל החלטות אספקה מהירות ומושכלות היטב. תכנון בהכרח יעזור לעסקים שפגיעים לתנודות בלתי צפויות בביקוש לנפט וגז. אופטימיזציה על פני שרשרות אספקה מסייעת להגביר את הבטיחות, לצמצם סיכונים, למזער את ההשפעה הסביבתית וכמובן לשפר את התשואה על ההון.
באמצעות טכנולוגיות האופטימיזציה פורצות הדרך והייחודיות שפתחנו, שיטות העבודה שעיצבנו והטמענו לתעשיית הנפט והגז ברחבי העולם, אנו מספקים פתרונות הממוקדים לתעשייה זו ומאפשרים למקסם את ביצועי שרשרת האספקה:
- צמצום משמעותי של העלות הכוללת להפצה ($ לקוביה)
- צמצום ניכר באובדנים
- צמצום אירועי חוסר
- צמצום רמות המלאי בתהליך ושיפור ההון החוזר של החברה
- הגדלת EBITDA עד 15%